Jagody Goji – gwarancja zdrowia na najwyższym poziomie

Każdy miłośnik odchudzania i zdrowego trybu życia wie, jakie olbrzymie znaczenie w jego diecie mają owoce, najbogatsze naturalne źródło witamin. Tego naprawdę nie da się zbagatelizować, a organizm pozbawiony tych substancji odżywczych szybko zacznie szwankować, co objawi się również szybko narastającymi problemami z nadwagą. Sama przekonałam się o tym dosyć boleśnie i dlatego zalecam codzienne spożywanie jagód Goji, cieszących moim zdaniem się w pełni zasłużoną opinią najzdrowszych owoców na świecie.

Jagody Goji – składniki odżywcze

Owoce te przywędrowały do naszego kraju z dalekiej Azji, a ich krzewy rosną między innymi w Chinach, Tybecie oraz Mongolii, w podzwrotnikowym lub umiarkowanym klimacie. Znane są również pod inną nazwą, kolcowoju pospolitego i szkarłatnego, a na nasz kontynent docierają zazwyczaj w postaci suszonej. Ciekawe jest także to, że świeżych, rosnących na krzakach owoców nie można dotykać gołymi rękami, co powoduje zmianę ich koloru w wyniku zachodzącego natychmiast procesu utleniania. Zbiera się je więc w specyficzny sposób, potrząsając krzakami, a jagody po prostu spadają na rozłożone pod nimi maty.

Zostawmy jednak ciekawostki i skupmy się na tym, co najważniejsze, czyli na składzie tych małych, pożywnych kuleczek, a te naprawdę mają się czym pochwalić. Znajdziemy w nich mnóstwo substancji o wysokiej wartości odżywczej, którą ponadto potwierdziły przeprowadzone badania naukowe. Dzięki temu jagody Goji mają naprawdę korzystny wpływ na stan naszego zdrowia i jedząc je, dostarczamy organizmowi:

  • witaminy B1, B2, B6 C, 50 razy więcej niż w pomarańczy oraz E, nazywaną witaminą młodości;
  • duże ilości minerałów, cynku, żelaza, miedzi, fosforu, selenu i germanu, mającego działanie antynowotworowe;
  • beta – karoten i flawonoidy;
  • antyoksydanty, odpowiedzialne za usuwanie wolnych rodników;
  • polisacharydy regulujące pracę układu odpornościowego;
  • nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym i Omega – 6 oraz kwas linolowy niezbędny w skutecznym odchudzaniu;
  • 19 różnych aminokwasów, w tym 8, których nie jest w stanie wyprodukować nasz organizm;
  • błonnik pokarmowy.

Jagody Goji – właściwości zdrowotne

Owoce te stosunkowo niedawno zagościły na rynku w naszym kraju, jednak w Chinach znane są już od czasów starożytnych, będąc cenione w tradycyjnej medycynie naturalnej. Uważano je za produkt przedłużający zdrowie aż do późnej starości, wykazujący skuteczność w profilaktyce i leczeniu różnych chorób. Warto więc włączyć je do swojej diety, w rozmaitej formie, a przy regularnym spożywaniu możemy liczyć na takie ich właściwości zdrowotne jak:

  • regulację poziomu cukru i cholesterolu we krwi, zalecane więc są w leczeniu cukrzycy;
  • lepszą odporność, a prawidłowa praca układu immunologicznego ochroni nas przed infekcjami;
  • zdrowe i mocne serce, brak problemów z układem krwionośnym. Goji zmniejszają ryzyko zachorowania na nadciśnienie tętnicze i zakrzepicę, pozytywny wpływ na krążenie ma też duża ilość zawartej w nich witaminy C;
  • poprawę wyglądu i zdrowia paznokci, włosów oraz skóry, przeciwdziałanie ich naturalnym procesom starzenia;
  • działanie przeciwzapalne i przeciwwirusowe;
  • lepsze funkcjonowanie układu nerwowego, lepszą koncentrację, pamięć i wzrost możliwości umysłowych;
  • oczyszczenie organizmu z toksyn, zaburzających pracę wielu ważnych narządów i jednoczesną ochronę wątroby przed skutkami niezdrowej, zbyt tłustej diety;
  • korzystny wpływ na wzrok, luteina i zeaksantyna chroni siatkówkę oka przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki oraz przed zwyrodnieniami plamki żółtej mogącymi doprowadzić nawet do ślepoty;
  • szybką i co najważniejsze trwałą utratę wagi.

Jagody Goji – pomagają schudnąć

Właściwości zdrowotne można uznać za kompleksowe, ale ja, kupując jagody Goji byłam przede wszystkim zainteresowana ich działaniem odchudzającym. Największe zaufanie w tej kwestii mam do metod naturalnych, owoce te więc automatycznie znalazły się na mojej liście produktów do przetestowania. Utrata wagi, najlepiej bez efektu jojo, to skomplikowany proces, w którym najważniejszy jest metabolizm odpowiedzialny za spalanie tkanki tłuszczowej. Czasami jest on tak rozregulowany, że organizm potrzebuje czegoś, co usprawni jego działanie i do tego można z powodzeniem wykorzystać jagody Goji.

Największy wpływ na trawienie ma zawarty w nich błonnik pokarmowy, dzięki któremu już po krótkim czasie odczujemy znaczną poprawę i pozbędziemy się nie tylko kilku lub więcej kilogramów, ale i problemów ze wzdęciami czy zaparciami, zmorą większości kobiet. Błonnik skutecznie hamuje apetyt, jednocześnie wypełniając żołądek, przez co przez wiele godzin nie czujemy głodu. Należy jednak pamiętać, że jagody, mimo że stosowane na odchudzanie, same w sobie są produktem wysokokalorycznym, dlatego nie można jeść ich za dużo, a zalecana dzienna dawka to od 5 do 15 g owoców.

Jagody Goji – jak najlepiej wykorzystać je w kuchni

Główną postacią jagód Goji, jaką można dostać w naszych sklepach, są owoce suszone oraz przetwory takie jak soki lub dżemy, niestety bardzo rzadko trafiają się świeże. Warto jednak przed zakupem zwrócić uwagę, w jaki sposób były przechowywane, czy w odpowiedniej wilgotności i temperaturze powietrza, chroniących je przed zepsuciem i mających wpływ na ich smak. Najlepiej kupować je w zaufanych sklepach ze zdrową żywnością, które na szczęście można już znaleźć w większości polskich miast i będą doskonałym dodatkiem do wielu potraw, porannej owsianki, smacznych sałatek owocowych, ryżu czy niektórych potraw mięsnych. Można je też używać zamiast rodzynek do ciast i innych wypieków, a sok sprawdzi się z kolei w koktajlach lub gorącej herbacie. Znajdziemy je również w licznych tabletkach, suplementach stosowanych w kuracjach odchudzających, w których ich działanie wspomagają inne, równie skuteczne składniki.

Niestety nie mogą ich jeść wszyscy bez żadnych ograniczeń, powinny ich unikać osoby chorujące na cukrzycę, u których obniżają poziom glukozy we krwi, nie są też zalecane przy lekach przeciwzakrzepowych. Skutki uboczne jedzenia Goji zdarzają się na szczęście rzadko, a w razie jakichkolwiek wątpliwości można porozmawiać o nich z dietetykiem lub lekarzem. Musicie też pamiętać, że jak wiele innych owoców, same jagody nie odchudzają, lecz traktując je jako ważny element zdrowej diety i łącząc to aktywnością fizyczną, można uzyskać naprawdę zadowalające rezultaty. Opinie na ten temat są jednoznaczne, większość w pełni potwierdza opisane przeze mnie właściwości jagód Goji, nic nie stoi więc na przeszkodzie, abyście sami spróbowali, jak korzystnie wpłyną na Wasze zdrowie i wagę.

7 thoughts on “Jagody Goji – gwarancja zdrowia na najwyższym poziomie

  1. Malinka111 napisał(a):

    Jak tylko dowiedziałam się jakie mają właściwości to od razu poleciałam ich szukać. Działanie odchudzające na najwyższym poziomie, takiego szybkiego trawienia u siebie nie pamiętam. Nie zastanawiajcie się tylko same zobaczcie, przepisów w sieci jest mega dużo, każdy coś dla siebie znajdzie.

  2. Katarzynka napisał(a):

    Jak zaczynałam się odchudzać to największy kłopot był ze spaleniem tłuszczu. Na udach i biodrach miałam olbrzymie fałdy i mimo diety i ćwiczeń nie dało się ich zgubić. Byłam już totalnie zrozpaczona, ale siostra znalazła dla mnie jagody Goji, w tej chwili mam już 7 kg mniej i czuję się bosko :-), wałki coraz mniejsze, mam nadzieję że do lata znikną do końca. Trawię wszystko co zjem, metabolizm podkręcony do maksimum i przestałam łapać infekcje, więc chyba na wzmocnienie odporności też działa.

  3. Emilia350 napisał(a):

    Odchudzać się nie muszę, ale mi też pomogły na słabą odporność i zmniejszyły nadciśnienie. Staram się zdrowo odżywiać i lubię znajdować nowe produkty.

  4. Lorna35 napisał(a):

    Może u Was coś dały, u mnie nie i jestem wściekła bo wydałam na nie kupę kasy. Piłam soki, jadłam sałatki aż mnie zatykało i nic, nawet pół kilograma. Nie dajcie się omamić, są lepsze metody odchudzania.

  5. Karolina C. napisał(a):

    Do Lorna35. Aż nie chce mi się wierzyć w to, co mówisz. Poszłam do sklepu, kupiłam dwa opakowania suszonych jagód i zaczęłam dodawać je do różnych potraw. Już po miesiącu schudłam 3 kg, ale jednocześnie cały czas trzymam dietę, ćwiczę, a ten błonnik sprawił że nie sięgam po słodkie. Jak Maja napisała, same jagody Cię nie odchudzą. Dieta, ruch i jeszcze raz ruch.

  6. Asanka napisał(a):

    Najlepsze są z płatkami musli lub owsianką, na śniadanie pycha, soczek też super. Teraz testuję przepisy na sałatki i zabieram się za pieczenie ciastek. Efektów ubocznych żadnych nie miałam, ale trzymam się tej ilości i nie przekraczam, bo kumpela miała kłopoty z żołądkiem jak przesadziła. Nie słucham i nie czytam negatywnych opinii zanim sama nie spróbuję i wtedy wiem czy coś jest dobre czy nie.

  7. Mała Mika napisał(a):

    Malkontenci są wszędzie i potrafią wszystko obrzydzić. Takie trolle same nie dbają o wagę i zazdroszczą każdemu, komu udało się schudnąć. Goji są spoko, jem i widzę skutki, są lepsze niż wszystkie tabletki razem wzięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.