Motywacja do odchudzania – jak ją znaleźć i jak utrzymać?

Z własnego doświadczenia wiem, że odchudzanie wymaga pełnej determinacji i konsekwencji w działaniu. Pierwsze momenty bywają trudne, jednak z czasem, kiedy naprawdę zaczynasz widzieć pozytywne rezultaty – jest coraz łatwiej. Najważniejsze co musisz zrobić, to uzbroić się w cierpliwość i nie zarzucać swoich postanowień, cokolwiek by się nie stało. W tym artykule podpowiem ci kilka wskazówek, jak się zmotywować do odchudzania. Mnie one bardzo pomogły w procesie gubienia nadwagi.

Kierunek: odchudzanie – motywacja jest podstawą!

Z pewnością niejednokrotnie, czy to w realu, czy w mediach, miałaś okazję obserwować wielkie przemiany osób, które znacząco schudły. Zapewne owe metamorfozy wywoływały u ciebie mieszane uczucia, z jednej strony zastrzyk motywacji – że jak się chce, to można, z drugiej strony – myśli w rodzaju: tak ciężkie przedsięwzięcie mnie się na pewno nie uda. Jeśli chcesz efektywnie schudnąć, właśnie tych drugich myśli musisz się pozbyć. Uda ci się schudnąć, jeżeli nie będziesz poddawać się słabościom, a zamiast tego skupisz się na konsekwentnym dążeniu do szczupłej sylwetki.

Wskazówka 1: zacznij myśleć fit!

Problemem większości osób z nadwagą jest niska samoocena, kompleksy i mała wiara we własne możliwości. Będąc w takim stanie psychicznym niezwykle ciężko jest wziąć się za siebie. Prawdziwa motywacja do odchudzania przyjdzie wtedy, gdy odrzucisz wszelkie negatywne emocje i złe zdanie na temat swojej osoby i zaczniesz myśleć o 180 stopni inaczej. Wyobraź sobie siebie szczupłą i zacznij myśleć, że właśnie jesteś na drodze do wymarzonego ciała. Ten ideał sylwetki powinien być twojej głowie przez cały proces odchudzania. Nigdy się z nim nie rozstawaj i cały czas do niego dąż.

Wskazówka 2: dobierz odpowiednią dla siebie dietę i formę aktywności fizycznej

Zaplanuj swój indywidualny program odchudzania. Najefektywniej będziesz zrzucać kilogramy, jeśli połączysz dietę z aktywnością i z odpowiednią suplementacją. Uwaga, wiele osób chcących schudnąć „rzuca się” na bardzo trudny trening i restrykcyjne diety, ale niestety, zapał szybko mija, gdyż takie przedsięwzięcia okazują się zbyt dużym obciążeniem dla organizmu. Zacznij więc wchodzić w odchudzanie stopniowo i w sposób, który cię nie zniechęci. Wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz, mogą to być nawet marsze w szybkim tempie albo taniec. Dobierz też dietę odchudzającą, w której znajdą się produkty, jakie lubisz jeść. Zrzucanie nadwagi musi być przyjemne, by dawało pozytywne i trwałe efekty.

Wskazówka 3: określ dokładny plan działania!

Masz już upatrzoną formę aktywności oraz wiesz mniej więcej, jak będziesz się odżywiać? Teraz czas na wprowadzenie zmian w życie! Ustal sobie grafik zajęć sportowych lub rekreacyjnych i staraj się go trzymać. Równocześnie zacznij stosować dietę o obniżonej kaloryczności. Zerwij z nawykami kupowania słodyczy i innych niezdrowych, tuczących produktów. Wyrób sobie nowe nawyki i sięgaj tylko po żywność mieszczącą się w twoim planie dietetycznym.

Wskazówka 4: za żadne skarby nie zniechęcaj się!

Jeśli zdarzy ci się z jakiegoś powodu opuścić ćwiczenia, nie zniechęcaj się i brnij dalej w postanowieniach. Najwyżej następnym razem poćwiczysz nieco dłużej lub intensywniej. To samo dotyczy diety. Jeśli zdarzy ci się odstępstwo od dietetycznego jadłospisu, nie myśl od razu, że wszystko na marne i że nie warto starać się dłużej. Każdemu zdarza się zjeść coś niezdrowego. Najważniejsze, żeby nie weszło ci to w nawyk. Poza tym, jest łatwy sposób, aby zabić nadmierne kalorie. Wystarczy dorzucić do planu dnia trochę więcej aktywności fizycznej niż zwykle. Jeśli zdarzy ci się zjeść coś tuczącego warto też dodatkowo „odchudzić” inne posiłki w danym dniu.

Wskazówka 5: obserwuj efekty i czerp z nich radość!

Obserwowane spadki centymetrów w talii i kilogramów na wadze oraz komentarze znajomych typu: „co ty tak schudłaś ostatnio?” dają satysfakcję wartą każdych pieniędzy. Ty też niedługo będziesz ją odczuwać. Pamiętaj, że sukces w odchudzaniu jest zależny od siły twojego charakteru. Pamiętaj także, aby maksymalnie pomóc swojemu organizmowi w przestawieniu się na proces spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli trudno ci okiełznać apetyt i podjąć aktywność fizyczną, skorzystaj z dobrej jakości suplementu diety wspomagającego odchudzanie, a odczujesz różnicę.