Jak przyspieszyć metabolizm, żeby schudnąć – 5 prostych wskazówek

Tendencja do tycia ma ścisły związek z powolnym metabolizmem. Organizm spożytkowuje mniej energii niż jest mu dostarczane wraz z pożywieniem, a tłuszcze i węglowodany z pokarmów szybciej obracają się w znienawidzoną tkankę tłuszczową. Na szczęście istnieją metody, dzięki którym da się poprawić „leniwą” przemianę materii. Oto wskazówki, jak skutecznie przyspieszyć metabolizm, aby zacząć spalać tkankę tłuszczową znacznie szybciej niż dotąd.

1. Wprowadź do porannego grafiku zajęć krótką sesję ćwiczeń!

Dla wielu osób poranek to bardzo leniwa lub bardzo zabiegana pora dnia, dlatego ćwiczenia są ostatnim zajęciem, o którym wtedy myślą. Jeśli masz problem z wolnym metabolizmem, przyda ci się lekka odmiana. Wygospodaruj sobie codziennie choćby 15 minut na aktywność fizyczną. Nie musi to być nic karkołomnego, wystarczy zwykła gimnastyka, krótka sesja na bieżni lub stepperze, kilka ćwiczeń z hantlami, lub skoki na skakance. Poranny trening to znakomita metoda na rozbujanie metabolizmu na cały dzień, czego skutkiem jest wzrost tempa spalania tkanki tłuszczowej.

2. Komponuj specjalne śniadania na przyspieszenie metabolizmu!

Podobnie jak poranny trening, również poranny posiłek wpływa na tempo procesów metabolicznych w ciągu całego dnia. Postaraj się, aby twoje śniadania składały się z produktów białkowych i z węglowodanów złożonych. Do tego zestawu warto dołączyć porcję świeżych warzyw lub owoców, które także stymulują przemianę materii. Przykładowe zestawy to:

  • kanapki z chleba razowego z jajami na twardo i pomidorami;
  • grahamka, serek wiejski, duża garść truskawek;
  • chudy jogurt naturalny z ziarnami słonecznika, płatkami owsianymi i suszonymi śliwkami;
  • twarożek ze szczypiorkiem, chleb pełnoziarnisty, ogórek, rzodkiewka;
  • kanapka z pieczywa razowego z białym serem, szklanka koktajlu z maślanki i owoców.

3. Skorzystaj z zalet tradycyjnego treningu aerobowego i treningu interwałowego!

Jeśli twoim celem jest szybkie zrzucenie tkanki tłuszczowej, powinnaś ćwiczyć kilka razy w tygodniu. Świetne efekty daje przeplatanie ze sobą treningów interwałowych (ze zmienną intensywnością) i klasycznych aerobów (ze średnią intensywnością). Pamiętaj jednak, aby nie narzucać sobie zbyt wyczerpującego planu ćwiczeń.

4. Wprowadź plan żywienia sprzyjający metabolizmowi!

Zbyt rzadkie spożywanie posiłków, dieta o zbyt niskiej kaloryczności, nieregularne jedzenie, źle zbilansowany jadłospis – wszystko to może powodować zaburzenia przemiany materii. Jeśli chcesz, aby twój metabolizm nieustannie był na wysokim poziomie, musisz dobrze wypoziomować częstotliwość spożywania posiłków oraz ich zawartość.

Stosuj lekką dietę o obniżonej kaloryczności, ale bez przesady (1000 czy 1200 kcal dziennie to już za mało!). Jedz regularnie co 2-3 godziny, nie pomijaj posiłków. Staraj się, by w diecie przeważały: chudy nabiał, chude mięso i ryby, warzywa, owoce. W posiłkach nie powinno też zabraknąć węglowodanów złożonych (produkty pełnoziarniste, otręby, płatki zbożowe, pestki i nasiona) oraz pewnej porcji zdrowych tłuszczów (orzechy, oliwa, oleje roślinne). Pij dużo wody, wprowadź do menu zieloną herbatę. W diecie nie zapomnij też o przyprawach przyspieszających przemianę materii (np. o chilli, imbirze).

5. Stosuj suplementy diety usprawniające metabolizm!

Suplementacja preparatami mającymi w składzie skoncentrowane wyciągi z roślin przyspieszających metabolizm to doskonały dodatek do powyższych wskazówek. Jeśli uda ci się wprowadzić w życie je wszystkie, z pewnością zaczniesz chudnąć w satysfakcjonującym tempie. Jakie tabletki na przyspieszenie metabolizmu wybrać? Ze swojej strony szczególnie polecam suplementy diety zawierające w składzie takie składniki, jak: zielona herbata, jagody acai, garcinia cambogia, cayenne, guarana, zielona kawa, zielony jęczmień, piperyna.