Błonnik – przyjaciel dbających o linię

W poprzednim poście pisałam o negatywnych skutkach, jakie może przynieść regularne picie herbatek przeczyszczających. Tak naprawdę, chcąc podkręcić tempo przemiany materii i wspomóc pracę jelit, wcale nie trzeba po nie sięgać. Istnieje dużo zdrowszy sposób – spożywanie błonnika pokarmowego.

Płatki owsiane i inne płatki zbożowe, otręby, warzywa i owoce, chleb pełnoziarnisty – te produkty są wyjątkowo bogate w błonnik pokarmowy, który odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu procesów trawiennych. Jego duże ilości znajdziemy również w musli, chrupkim pieczywie i patyczkach zbożowych dostępnych w niemal w każdym markecie czy sklepie spożywczym.

Błonnik to włóknisty wielocukier, który w bardzo charakterystyczny sposób zachowuje się w przewodzie pokarmowym. Nie ulega bowiem trawieniu, zamiast tego przemieszcza się przez wszystkie odcinki układu pokarmowego i wymiata przy okazji wszelkie zalegające w nim resztki. Ta właściwość sprzyja eliminacji szkodliwych produktów przemiany materii z organizmu. Poza tym, błonnik pokarmowy w naturalny sposób usprawnia pracę jelit, powoduje bardziej intensywne ruchy perystaltyczne, a co za tym idzie – przeciwdziała zaparciom, reguluje przemianę materii i wspiera odchudzanie. Listę jego cennych właściwości warto poszerzyć o zmniejszanie wchłanialności glukozy oraz zdolność do pęcznienia w żołądku i wzmaganie poczucia sytości, co również przekłada się na efekty odchudzające.

One thought on “Błonnik – przyjaciel dbających o linię

  1. otyliaaa napisał(a):

    Nie wyobrażam sobie życia bez produktow wysokobłonnikowych 😀 dla mnie najlepszy przyjaciel odchudzania 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *