Aeroby w domu – 4 proste sposoby na domowe ćwiczenia odchudzające

Ćwiczenia aerobowe nie są zbyt trudne ani forsowne, w wielu przypadkach nie niosą też ze sobą konieczności inwestowania w drogi sprzęt sportowy. Jednocześnie mogą nam przynieść dużo korzyści, wraz z regularnym gubieniem zbędnych kilogramów na czele! Dowiedz się, jak najprościej (i najtaniej) ćwiczyć aeroby w domu.

Aeroby – co to właściwie jest?

Określenie „aeroby” odnosi się do bardzo wielu rodzajów ćwiczeń. Treningiem aerobowym jest w zasadzie każdy, podczas którego ćwiczymy w ze średnią intensywnością, a nasz puls utrzymuje się na poziomie około 70 procent maksymalnego tętna. Ćwiczenia aerobowe zwane są również tlenowymi, ponieważ podczas ich wykonywania nasze mięśnie są bezustannie zaopatrywane w duże ilości tlenu (co przekłada się na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej). Ich przeciwieństwem są ćwiczenia anaerobowe (beztlenowe), np. siłowe lub interwałowe, podczas których trenuje się z wysoką intensywnością, co daje efekt bardzo szybkiego przepływu krwi i deficytów tlenowych w mięśniach.

Trening aerobowy jest zdecydowanie najbardziej uniwersalną formą ćwiczeń, dla młodszych i starszych, szczupłych i otyłych, początkujących i zaawansowanych – praktycznie dla każdego. Jego główną zaletą są znakomite efekty w redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej, oczywiście pod warunkiem, że jest wykonywany odpowiednio często i odpowiednio długo (czyli kilka razy w tygodniu po min. 40 minut). Ważnymi atutami aerobów są również: ogólne podniesienie kondycji fizycznej i odporności organizmu, mniejsze niż w przypadku treningu siłowego i interwałowego ryzyko kontuzji i przetrenowania oraz duża różnorodność form treningowych, począwszy od aerobiku i joggingu, poprzez jazdę na rowerze, a skończywszy na pływaniu.

Cztery tanie sposoby na ćwiczenia aerobowe w domu

Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć aeroby w domu, ale nie masz zamiaru przeznaczać na sprzęt sportowy dużych sum pieniędzy, wypróbuj którąś z następujących opcji:

1. Skakanka

Bodaj najtańszy, a zarazem dający bardzo dobre efekty odchudzające, sposób na trening aerobowy w domu. Na skakankę wydasz zaledwie kilkanaście zł, a korzyści z ćwiczeń w asyście tego prostego przyrządu szybko zauważysz na wadze. Skacząc na skakance przez ok. pół godziny można spalić 300-400 kcal. To już bardzo dużo, ale jeśli dołączysz do tego kilkunastominutowy trening na macie lub z hantelkami, efekty treningowe będą jeszcze lepsze. Jeśli chcesz systematycznie spalać tłuszcz, stosuj ćwiczenia ze skakanką kilka razy w tygodniu.

2. Zestaw: hantelki plus piłka gimnastyczna

Zaopatrując się w dwa hantelki i piłkę gimnastyczną wykonasz skuteczny trening aerobowy w domu. Najlepiej, by łączył w sobie kilka lub kilkanaście różnych ćwiczeń wykonywanych w sposób energiczny, odpowiednią ilość razy. Taki trening sprzyjać będzie redukcji tkanki tłuszczowej oraz wysmukleniu sylwetki, a przy okazji wzmocni twoje mięśnie. Na sprzęt nie wydasz zbyt wiele – za komplet dwóch hantli o wadze 1,5 lub 2 kg zapłacisz ok. 20 zł, a za piłkę gimnastyczną ok. 15 zł. Uwaga, jeśli twoim celem jest zrzucenie nadwagi, pamiętaj aby ćwiczyć z hantlami i piłką 4-5 razy na tydzień, każdorazowo po 40 minut lub dłużej.

3. Twister obrotowy

Twister to proste, niewielkie i niedrogie urządzenie treningowe, które doskonale nadaje się do domowego treningu. Kosztuje ok. 20-30 zł, wzmacnia mięśnie ud, brzucha, pomaga pozbyć się uporczywych „boczków” i wysmuklić talię, a dzięki dołączonym do zestawu linkom, można nim wyćwiczyć również górne partie mięśni. Jeśli chcesz pozbyć się nadwagi, najlepiej połączyć trening na twisterze z innymi ćwiczeniami, przykładowo w konfiguracji: 20 minut na twisterze i 20 minut ćwiczenia z hantlami albo pół godziny na twisterze i 15 minut skakanka itp.

4. Step

Dynamiczne ćwiczenia w rytm muzyki to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozbycie się nadwagi. Tym bardziej, jeśli w naszym układzie znajdą się ćwiczenia ze stepem. Jest to niewielkich rozmiarów platforma, za pomocą której wykonywać możemy wiele wariantów ćwiczeń opartych na ruchu wchodzenia i schodzenia. Ponieważ podczas energicznych ćwiczeń na stepie spalamy duże ilości kalorii, systematyczny (ok. 45-minutowy) trening z tym urządzeniem z pewnością przyniesie ci zadowalające efekty. Ceny stepów bywają różne, najtańsze modele zaczynają się już od 60 zł.